- Interactie, design en content
- Gebruikservaring enorm verbeterd
- Meewerken aan positionering en strategie
Bij dit project ben ik als UX-Designer verantwoordelijk voor het slim en strategisch doorontwikkelen van de site. Ik geef advies over interactie, design en content. Dat doe ik vanuit mijn kennis en ervaring, en op basis van data afkomstig uit gebruikersonderzoek en website-analyse. Hiermee kunnen we goed zien waar de verbeterpunten zitten. Met behulp van data hebben we bijvoorbeeld de modelpagina opnieuw ingericht en geoptimaliseerd. De gebruikservaring is enorm verbeterd. Dit zorgt voor een meetbaar hoger engagement en betere interactie. Dat betekent meer tevreden klanten, maar ook meer enthousiasme bij de dealers voor de onlinemogelijkheden van de site.
Suzuki leefde van campagne naar campagne. Dat brengt het risico met zich mee dat je te veel focust op de korte termijn en de lange termijn uit het oog verliest. Om dit te voorkomen hebben we de langetermijndoelstellingen gekoppeld aan de doelen voor de korte termijn. Hiermee bereik je dat je meer strategisch naar afzonderlijke campagnes gaat kijken, namelijk als middelen om die doelen te bereiken.
Ik ben strategisch betrokken bij de klant. Elke dag nemen we beslissingen die impact hebben op de toekomst. Dat zorgt voor spanning, maar ook voor veel voldoening wanneer blijkt dat we de juiste keuzes hebben gemaakt. Zo ben ik niet alleen bezig met het maken van een ‘mooie site’, maar draag ik echt een steentje bij aan de positionering en strategie van Suzuki. Websitebezoekers kunnen de site nu zichtbaar makkelijker navigeren en vinden wat ze zoeken. Wat ook heel fijn is: de dealers zijn erg enthousiast over de aanpassingen. Suzuki kreeg zelfs mailtjes waarin dealers aangaven de site gaaf te vinden. Dat is wel de kers op de taart.