Maximaal resultaat voor suzuki.nl

Maximaal resultaat voor Suzuki.nl

Website Suzuki van middenklasser naar sportuitvoering

Suzuki.nl bestaat uit drie delen: auto’s, motoren en marine. Hoe zorg je dat het autodeel compleet nieuw lijkt en beter presteert, zonder de componenten, de content en de HMTL-code ingrijpend te wijzigen? Dat was een van de uitdagingen bij dit project voor Nimag, importeur van Suzuki. Daarnaast pakten we nog een aantal andere zaken op, onder meer op strategisch vlak. 

Het resultaat is een website die rijdt en ruikt als een gloednieuwe auto, maar het niet is. De frontend loopt als een zonnetje en websitebezoekers vinden beter en sneller wat ze zoeken. Er is meer engagement en de dealers zijn enthousiast.

Propositie Suzuki versterken

Suzuki is dan niet het duurste automerk, maar levert wel veel waar voor je geld. Ons uitgangspunt bij de redesign was daarom om een goedkope uitstraling te vermijden en de beleving op te voeren. Zodat die beter aansluit bij de verwachtingen van de dealers, van Suzuki en van de Suzuki-rijders.

Een bijkomende uitdaging: alles moest passen binnen de nieuwe huisstijl. Ook de onderdelen waar nog geen ontwerp voor was. Dat vroeg om een compleet andere manier van denken. Je begint namelijk niet met een minimum viable product, zoals wanneer je een volledig nieuwe functionaliteit ontwerpt.

Engagement

Sterk verbeterd

Huisstijl

Vertaling naar online

Tooling

Sitecore Experience Platform

Website

www.suzuki.nl

“De engagement is beter, de site biedt een consistente merkervaring en het nieuwe menu is gebruiksvriendelijker. Je merkt dat alles goed in elkaar zit.”

- Mark den Teuling, Product Owner E-commerce Suzuki.nl bij B.V. NIMAG

Kleine investering, groot effect

Voor dit project werkten onze frontend- en backend-developers heel nauw samen. Slimme aanpassingen aan het platform zorgden voor een compleet andere look-and-feel. Ook de frontend-code presteert nu veel beter. We namen de klantreis onder de loep en analyseerden het sitegebruik. In combinatie met verschillende analysetools gaf dit goede inzichten om de conversie te verhogen. 

Een voorbeeld: het herontwerp van de productvergelijkingstabel leidt bezoekers nu in minder stappen door het auto-samenstelproces. Zo zie je maar hoeveel je met een relatief kleine investering kunt bereiken als je slim te werk gaat. En dat in een opvallend kort tijdsbestek.

“Ik zie Aviva echt als onze ontwikkelpartner. Ze zijn experts op het gebied van UX en weten hoe je het beste uit Sitecore haalt.”

- Mark den Teuling, Product Owner E-commerce Suzuki.nl bij B.V. NIMAG

Download de case en lees het hele verhaal!

Ontdekken hoe we jouw organisatie digitaal daadkrachtiger kunnen maken? Bel ons op 071-710 74 72 of mail naar marketing@avivasolutions.nl.