De grootste uitdaging: een enorme productcatalogus
Doordat Plaisio in een enorm competitieve markt opereert, zijn de eisen die zij aan een e-commerceplatform stellen bijzonder hoog. Zo hoog, dat we de grenzen van het technisch haalbare moesten verleggen.
We liepen tegen het maximale aantal productkenmerken aan dat Sitecore kan toepassen. De productcatalogus van Plaisio is dermate omvangrijk, dat verschillende productgroepen samen goed zijn voor ruim duizend productkenmerken. Meer dan Sitecore kon faciliteren. De oplossing die Sitecore ontwikkelde had gevolgen voor de architectuur, wat wel aangeeft hoe ingrijpend de aanpassingen waren.
Een ander voorbeeld: om mogelijk te maken dat campagnes in Mercury dezelfde dag nog live kunnen, moesten we zelfs terug naar de tekentafel. Een verstrekkende wijziging, maar wel eentje die Mercury nog waardevoller maakt als accelerator voor Sitecore. Door meermalen de grens van het technisch haalbare te verleggen, hebben we Mercury verder doorontwikkeld en is het ons gelukt om de Sitecore-omgeving te laten voldoen aan de complexe wensen en eisen van Plaisio. Daar profiteren ook andere bedrijven dan Plaisio van.