Think
Dit fullserviceproject bewees opnieuw de toegevoegde waarde van onze werkwijze, bestaand uit de fasen think, create en evolve. In de eerste fase definieerden we het gezamenlijk strategische uitgangspunt, waarbij we de wensen van Eindhoven365 combineerden met onze kennis en expertise. We brachten de doelstellingen en doelgroepen in kaart en analyseerden de customer journeys, de concurrentie en de pijnpunten in de bestaande website. Op basis daarvan bepaalden we welke digitale middelen we nodig hadden en brachten we de UX-strategie rondom customer centricity in kaart.
Create
In de tweede fase vertaalden we de bevindingen naar concrete designconcepten. We maakten een realistische match tussen enerzijds het budget en anderzijds de technische mogelijkheden. Met een multidisciplinair team van UX designer, vier developers, een frontend- en een testengineer bouwden we de website. In deze create-fase hanteerden we de agile methode Kanban, wat resulteerde in maandelijkse releases van nieuwe functionaliteiten.
Componenten en implementaties
Voor de contentbeheerders van Eindhoven365 ontwikkelden we herbruikbare componenten en widgets om de belangrijkste pagina’s eenvoudig te personaliseren. En voor gebruikers maakten we het doorzoeken van de website bijzonder efficiënt door een integratie met Azure Search, dat uitgebreide zoek- en filtermogelijkheden biedt. De verschillende content en e-commerce functionaliteiten die we onderbrachten in Azure Search zorgen bovendien voor razendsnelle overzichts- en categoriepagina’s. Deze pagina’s maakten we interactief met de implementatie van Javascriptbibliotheek React.
Evolve
De eerste cijfers wijzen uit dat gebruikers hun weg door de nieuwe website beter vinden. We vergeleken de prestaties van november 2021 met die van dezelfde maand een jaar eerder. Hieruit bleek dat bezoekers 55 procent meer pagina’s per sessie bekijken, dat sessies gemiddeld 20 procent langer duren en de bounce rate met 58 procent significant lager is dan vorig jaar. Bovendien wordt er 112 procent méér doorgeklikt naar externe partnerwebsites, een van de belangrijkste KPI’s van de website. En won de website Site of the Year in de categorie Tourisme en de Community Choice publieksprijs.
Verder optimaliseren
De first party data die we verzamelen vanuit de customer centric strategie zetten we in om de website steeds verder te optimaliseren voor alle eindgebruikers. Zo geeft deze data inzicht in het gedrag van iedere bezoeker waardoor we gefaseerd personalisatie gaan toepassen. Door in te zoomen op de resultaten van de verschillende customer journeys op ieder touchpoint, kunnen we deze stap voor stap verder optimaliseren. Meer first party data betekent tenslotte ook dat we actief werken aan een database met waardevolle klantgegevens voor het verbeteren van de resultaten van mailcampagnes.
Zelf aan de slag?
Wil je meer weten over het toepassen van customer centricity binnen jouw organisatie? Hou dan deze pagina in de gaten of ga met ons het gesprek aan. Vrijblijvend, adviserend en persoonlijk. Stuur ons een berichtje zodat we wat in kunnen plannen?
Terug naar de customer centricity pagina's.