Thisiseindhoven.com wint naast de publieksprijs als best gewaardeerde website van 2021 ook in de categorie Entertainment, Hospitality & Tourism een award voor de beste Kentico-implementatie 2021.
Ieder jaar kiest Kentico uit alle projecten die het jaar ervoor zijn opgeleverd, de websites die in iedere industry het best gebruik maken van de functionaliteiten van Kentico Xperience. Na vorig jaar met Nevi deze award in de wacht te slepen, mag Aviva Solutions daar dit jaar Eindhoven365 aan toevoegen. Als extraatje wint Thisiseindhoven.com de als publieksprijs felbegeerde Community Choice Award.Afgelopen jaar lanceerden wij samen met Eindhoven365 de officiële toeristische website van Eindhoven; thisiseindhoven.com. Deze website maakt onderdeel uit van citymarketingorganisatie Eindhoven365 en vormt de basis voor alle online marketingactiviteiten die worden uitgerold door het team van de citymarketingorganisatie.
Het belangrijkste doel van deze website is het creëren van verbinding tussen de verschillende (inter)nationale doelgroepen en de stad Eindhoven. Hierbij betrof de grootste ambitie een transformatie van een 'one-size-fits-all' aanpak naar het leveren van gepersonaliseerde content. Voor deze nieuwe website kozen we voor het Kentico Xperience 13 Digital Experience Platform.
Site of the Year uit honderden inzendingen
Site of the Year is een jaarlijkse wedstrijd die de beste implementaties van Kentico Xperience erkent. De winnaars zijn klanten en partners die erin slagen uitzonderlijke gebruikerservaringen te leveren. Deze websites tonen topkwaliteit in creativiteit, innovatie, structuur van content en het gebruik van de technologie.
Thisiseindhoven.com won de internationale award in de categorie Entertainment, Hospitality & Tourism, en versloeg in de finale het Amerikaanse National Restaurant Association en de toeristische website van Fiji. De award is een beloning voor een intensief proces en succesvolle samenwerking tussen Eindhoven365, implementatiepartner Aviva Solutions en ontwerpstudio George&Harrison.
"Als citymarketingorganisatie van Eindhoven zijn wij ontzettend blij met deze mooie waardering vanuit Kentico. Het is een kroon op al het werk dat geleverd is door Aviva Solutions, George&Harrison en het team van Eindhoven365." zegt Rico van Lent, Digital Marketeer bij Eindhoven365.
Bart Hoppe, CEO van Aviva Solutions: "“We zijn super blij en trots dat we de Kentico Xperience Site of the Year award 2021 hebben gewonnen voor de categorie Entertainment, Hospitality & Tourism. Nadat we vorig jaar al een award wonnen voor het realiseren van de beste online marketingwebsite, is het winnen van deze awards het bewijs dat we een ijzersterk team hebben neergezet dat full service Kentico projecten uitvoert en onze klanten ook echt verder helpt in het bereiken van online volwassenheid en succes.”
Naast Site of the Year verkozen door Kentico, kon het publiek ook een stem uitbrengen voor de Community Choice Award 2021. Er kon gestemd worden op de 10 categorie-winnaars. Afgelopen maandag werd eindelijk bekend dat de Kentico-community massaal Thisiseindhoven.com had benoemd tot hun favoriet.
Samenwerking
Met de lancering van de nieuwe website is de eerste grote stap gezet in de samenwerking tussen Eindhoven365 en Aviva Solutions. Deze wordt voorgezet tijdens de optimalisatiefase waarin alle verzamelde data wordt omgezet naar verbeteringen van de customer journey en de gefaseerde uitrol van personalisatie.