Plaisio lanceert nieuwe webshop en e-commerceplatform met Sitecore

In samenwerking met digitaal bureau Aviva Solutions lanceerde de Griekse elektronicagigant Plaisio zijn compleet vernieuwde webshop.

Het onderliggende platform draait op Sitecore en combineert enterprise e-commerce en customer experience. Hiermee beschikt Plaisio over een volwaardige omnichannel retailoplossing waarmee het bedrijf zijn rol van marktleider en trendsetter verder versterkt.

De succesvolle lancering van het vernieuwde www.plaisio.gr vond plaats tijdens een grote campagne van de elektronicaretailer. Het nieuwe e-commerceplatform is volledig geïntegreerd met de marketingsystemen en het applicatielandschap van Plaisio. Met de overstap naar het nieuw platform heeft het bedrijf bovendien een oplossing in handen die dankzij de migratie naar Azure-hosting flexibel kan opschalen. Socrates Fotiou, Manager of Information Systems van Plaisio: ‘De nieuwe omgeving moet de vier miljoen maandelijkse bezoeken op onze website makkelijk aankunnen. Aangezien het aantal visits bijvoorbeeld op Black Friday verdubbelt, is het noodzakelijk dat we kunnen opschalen.’

Live tijdens drukke campagne

Het moment van de lancering was best gewaagd, vertelt projectmanager Leo Wessels van Aviva Solutions: ‘We zijn live gegaan tijdens een grote campagne met lastminute-prijswijzigingen waarbij er voortdurend zo’n tweeduizend actieve bezoekers op de site waren. Het was spannend en misschien niet optimaal, maar het schetst wel de realiteit van een grote retailer. En het getuigt van het vertrouwen dat Plaisio heeft in de oplossing. Het is ons samen gelukt en de eerste resultaten zijn veelbelovend. We zijn trots op dit project.’ Met deze goede resultaten kan Plaisio verder met de omnichannel-roadmap en de gekozen strategie verzilveren.

Eenvoudige keuze voor implementatiepartner

De samenwerking met Aviva Solutions kwam tot stand op voorspraak van Sitecore, dat door Plaisio werd benaderd in de zoektocht naar een nieuw e-commerceplatform. Het was geen moeilijke keuze, aldus Fotiou: ‘De goede relatie tussen Sitecore en Aviva Solutions, in combinatie met het door hen ontwikkelde Mercury e-commerce, gaf ons vertrouwen in de uitgebreide mogelijkheden op het gebied van e-commerce die zij gezamenlijk voor ons konden realiseren. Zowel de ruime ervaring van Aviva Solutions als hun werkwijze sloot goed aan bij onze verwachtingen. Ons doel voor de nieuwe site was een innovatieve online klantbediening met contentpersonalisatie voor onze doelgroepen en een vloeiende gebruikservaring. De combinatie van de marketingmogelijkheden van Sitecore, de handige componenten van Mercury e-commerce, en de bewezen commerce-expertise van Aviva Solutions maakte onze keuze erg makkelijk.’

Plaisio was de zoektocht naar een nieuw e-commerceplatform gestart omdat het bedrijf tegen de grenzen van zijn bestaande oplossing aanliep. Fotiou: ‘Na verschillende designwijzigingen op onze website werden de voordelen van een compleet nieuw platform snel duidelijk. Bovendien begonnen de vele losse marketingsystemen en -tools ons meer in de weg te zitten dan ze ons hielpen.'

Over Plaisio

Plaisio is de marktleider in Griekenland en Bulgarije voor consumentenelektronica, gaming, mobiele devices, foto- en computerapparatuur. Het familiebedrijf heeft sinds de jaren 80 een uitstekende positie verworven op het gebied van innovatieve producten (waaronder het eigen merk Turbo-X), concurrerende prijzen en bovenal een uitstekende service. Met een jaaromzet van ongeveer 300 miljoen euro, 160.000 B2B-klanten, 22 winkels en 50 miljoen webshopbezoekers behoort Plaisio tot de grootste spelers in de markt.

Lees meer over het nieuwe omnichannel e-commerce platform van Plaisio

<p>Meer weten over Aviva als Sitecore partner?</p>

Als Platinum partner behoren wij tot de beste implementatiepartners van Sitecore. We helpen je graag met jouw project.

<p>Lees meer</p>
Wil je meer artikelen lezen? Bekijk al onze verhalen.