NL EN

Ultieme vrijheid voor marketeers

Kentico 12 geeft marketeers de vrijheid die ze nodig hebben om zonder tussenkomst van bureaus of developers continu aanpassingen te verrichten aan campagnes, pagina's en journeys.

Ook op andere vlakken is de krachtige combinatie van slimme marketingtools, contentmanagement en e-commerce verder verbeterd. De nieuwste versie van dit gebruiksvriendelijke CMS is gestoeld op drie pijlers:

  • echte agile marketing

  • ontwikkelen met focus

  • slimme leadgeneratie

Dit merk je onder meer aan de interface, die nog meer gericht is op het ondersteunen van contentbeheerders. Ook de introductie van MVC in Kentico 12 speelt een belangrijke rol. MVC staat voor ‘model-view-controller’ en houd in dat je het ontwerp opsplitst in drieën: datamodel (model), datapresentatie (view) en applicatielogica (controller). Hierdoor hebben veranderingen in de gebruikersinterface niet direct invloed op het datamodel en kan er parallel gewerkt worden aan ontwerp en functionaliteit. Met lagere kosten en kortere releasetijden als resultaat.

Marketeers doen nu zelf aanpassingen

Marketeers willen graag zelf aanpassingen doen, zodat ze snel op kansen en veranderingen kunnen inspringen. Developers moeten daarentegen de werking en continuïteit van het systeem garanderen. Die verschillende doelen willen nog weleens botsen, maar met Kentico 12 is dat verleden tijd.

Dankzij de introductie van aanpasbare zones doen marketeers voortaan zelf alle gewenste aanpassingen, zonder dat de bestaande architectuur in gevaar komt. Hiervoor hebben ze de beschikking over een handige drag-and-drop-functionaliteit met widgets die zich uitstekend lenen voor personalisatie. 

Conversieverbetering door Smart Forms

Met de nieuwe MVC Form Builder zijn marketeers in staat om zelf formulieren te maken, plaatsen en aan te passen zonder tussenkomst van development. Marketeers zijn altijd op zoek naar conversieverbetering. Speciaal daarvoor biedt Form Builder de mogelijkheid om een formulier als ‘Smart Form’ te tonen. Dit formulier vraagt de websitebezoeker alleen onbekende gegevens in te vullen, niet om informatie die al eerder is opgegeven. Zo combineer je dataverrijking met gebruiksvriendelijkheid en verlaag je voor de bezoeker de drempel om het formulier in te vullen.

Samenvattend: Kentico 12 heeft veel te bieden

Nog meer focus op gebruiksgemak, een efficiënter ontwerpproces met snelle aanpassingen die marketeers zelf kunnen doorvoeren en een betere conversie van bezoeker naar klant. Met de introductie van MVC is de keuze voor Kentico 12 bovendien toekomstbestendig. Hieronder zie je in een handig overzicht de verschillen met eerdere versies:
De verschillen tussen Kentico 12 en eerder versies

Migratie naar Kentico 12

Aviva Solutions is al jaren Kentico Gold Partner en heeft meer dan 25 websites en commerce-oplossingen gebouwd met het Kentico-platform als basis. Voor meerdere van onze klanten hebben we de migratie naar versie 12 al afgerond. Wil je hier meer over weten? Volg ons op LinkedIn, want volgende week gaan we dieper in op een van de migraties die we onlangs hebben afgerond.

Migratie case

Lees hier hoe we de migratie naar Kentico 12 hebben uitgevoerd voor Sector Transport en Logistiek Nederland. Naar de case

Gartner WCM rapport

Jaarlijks geeft Gartner een rapport uit waarin alle Web Content Management systemen onder de loep worden genomen. Benieuwd naar de prestaties van Kentico? Download gratis het rapport.