NL EN

i-team Global start digitale transformatie met Aviva

Future Cleaning Technologies (FCT) kiest voor Aviva Solutions bij de uitvoering van hun volgende stap in het verbeteren van hun online sales- en marketingactiviteiten.

De ambitie van Future Cleaning Technologies

Future Cleaning Technologies (FCT) is een innovatieve speler in de schoonmaakindustrie. Zo zijn zij bedenker en producent van de i-mop. De i-mop is een revolutie in de schoonmaakbranche: een kleiner en sneller alternatief voor traditionele schrobmachines met de power en speed die je nodig hebt om professioneel schoon te maken. FCT is een familiebedrijf, gevestigd in Eindhoven. Ondanks hun aanwezigheid in meer dan 60 landen heeft FCT nog steeds een stevige groeiambitie voor de komende jaren. Hun strategie? Blijven richten op het ontwerp(en) van de machines met de focus op usability voor de eindgebruiker, in plaats van de innovatie en technologie centraal te stellen.

'Spread the joy, not the dirt.'

Verbeteren van service met een vernieuwde website en B2B portal

Het i-team van FCT biedt partners hulp op het gebied van advies, repair en support. Om hun distributeurs in ruim 60 landen optimaal te ondersteunen, zet FCT in op 2 verbeterpunten:

Selfservice B2B portal

De doelstelling is om het huidige serviceniveau naar distributeurs te verhogen, door het digitaliseren van communicatie, service en het totale orderproces. Denk bijvoorbeeld aan het online afhandelen van serviceaanvragen. Aviva Solutions vernieuwt daarom voor FCT de website én het klant- en partnerportal. En doet dat volgens een vooraf uitgewerkte roadmap waar architectuur, UX design, development en implementatie onderdeel van zijn. FCT heeft voor de ontwikkeling hiervan gekozen voor het Sitecore CMS in combinatie met het Sitecore Experience Platform.

In de eerste fase gaat Aviva onder meer e-commerce integreren met het ERP systeem. Door transactional commerce toe te passen wordt namelijk de back-office van het i-team ontlast, en dat ondersteunt de groei van het bedrijf. Na deze fase zijn producten met juiste prijzen, voorraadstatus en relevante content beschikbaar om orders te plaatsen en kan de klant het orderproces volgen via de portal. Ook de aanvragen van garantie, demo’s, marketingmateriaal en service verlopen dan via de portal.
Zodra we de informatie uit o.a. CRM en ERP – gaan combineren met het Sitecore Experience platform - ontstaat een 360 graden beeld van de klant. Daarom wordt alle relevante data van klanten nu al in de portal vastgelegd, om in een volgende fase personalisatie toe te passen.

Customer experience

De schoonmaakbranche is een competitieve markt dus het positioneren van FCT en haar oplossingen is van cruciaal belang. FCT heeft met Aviva een concept uitgedacht waarin zij de diverse doelgroepen - van eindgebruiker tot partner – informeren en bedienen. Storytelling is hierin key: verhalen over de beleving van oplossingen, case studies, producten en service. Dit concept zal leiden tot meer naamsbekendheid, conversie en het uitbouwen van de community.

Sitecore Experience Platform: fundament voor de toekomst

Al in een vroeg stadium viel de keuze van FCT op het CMS van Sitecore ter ondersteuning van de online sales- en marketingstrategie. FCT heeft een duidelijke visie op de toekomst en het vermogen om daarin de juiste investeringen te doen. De stap van het huidige, eenvoudige CMS naar het Sitecore Experience Platform lijkt wellicht groot, maar is een bewuste keuze. Het Sitecore Experience platform heeft namelijk alle mogelijkheden op het gebied van (e-mail)marketing, personalisatie en commerce om door te kunnen groeien. Hiermee voorkomt FCT dat zij in de nabije toekomst weer een nieuw platform moeten implementeren.

De keuze voor Aviva Solutions als strategisch partner

Vanuit hun keuze voor het Sitecore CMS ging FCT op zoek naar een IT-partner met ruime Sitecore ervaring. Op aanbevelingen uit het eigen netwerk van FCT is vervolgens Aviva Solutions geselecteerd voor de full service implementatie van de website én het klant- en partnerportal. Aviva Solutions heeft een goede match met FCT qua innovatieve bedrijfscultuur. En zelfs de locatie (Eindhoven) matcht!

De keuze voor Aviva Solutions

Al in een vroeg stadium viel de keuze van FCT op het CMS van Sitecore, en van daaruit zijn zij op zoek gegaan naar een IT-partner met ruime Sitecore ervaring. Op aanbevelingen uit eigen netwerk is vervolgens Aviva Solutions geselecteerd als best match voor de full service uitvoering van dit project. Dat Aviva net als FCT gevestigd is in Eindhoven, wordt uiteraard gezien als een pluspunt.
Future-Cleaning-Technologies-kiest-Aviva-Solutions-als-strategisch-partner.jpgRon van de Ven (r) van Future Cleaning Technologies en Bart Hoppe (l) van Aviva Solutions

De vooraf uitgewerkte roadmap - waar architectuur, UX design, development en implementatie onderdeel van zijn - gaf richting aan de visie van FCT met duidelijke milestones in doorontwikkeling. Een ander pluspunt van Aviva is de aanwezige kennis van Sitecore Commerce en de eigen oplossing Mercury: de e-commerce accelerator voor Sitecore. Die volledig geïntegreerd is met Sitecore, uitgebreide kant-en-klare e-commerce componenten bevat en vele personalisatiemogelijkheden biedt. De doorontwikkeling van het FCT platform op het gebied van transactional commerce naar experience commerce heeft daarmee grenzeloze mogelijkheden.

En nu jullie roadmap naar online succes...

We denken graag met je mee hoe we je kunnen helpen om jouw online ambities te bereiken. Bel ons op 071 710 74 74 of stuur een mailtje via info@avivasolutions.nl.

Blijf op de hoogte!

Met onze Aviva updates krijg je belangrijk nieuws, interessante artikelen en handige tips als eerste direct in je mailbox. Meld je direct aan!