En dan hebben we het niet over een kleine webshop. Bruna.nl trekt namelijk jaarlijks 10 miljoen bezoekers, waarvan 6 miljoen unieke, die kunnen kiezen uit ruim 350.000 producten. Voorheen draaide het retailplatform van Bruna.nl op Intershop. Met Sitecore Experience Commerce is de boekwinkel klaar voor een mooie toekomst in omnichannel retail. Sinds de overgang naar het nieuwe platform is de gemiddelde orderwaarde met 10% gestegen!
Auteur en lezer verbinden
Bruna wil auteur en lezer met elkaar in contact brengen en zo de beleving van de lezer verrijken. Hiervoor is het nodig om je klanten beter te leren kennen. Dit vraagt om vergaande mogelijkheden op het gebied van personalisatie, precies iets waar Sitecore in uitblinkt. We integreerden Sitecore met een nieuw POS-systeem voor de 288 fysieke winkels van Bruna. Hierdoor kan de boekwinkel online en offline combineren om zo een compleet beeld van hun klanten te vormen.
Samenwerking met Bruna en RB2
Ook dit omvangrijke project is weer een mooi voorbeeld van samenwerking: we trokken samen op met RB2, net als wij Sitecore-partner, en de developers van Bruna. We namen een deel van de development voor onze rekening en bepaalden de IT-architectuur. Ook trainden en coachten we developers van Bruna die nog geen ervaring hadden met Sitecore Experience Commerce. Door gebruik te maken van ons eigen Mercury E-commerce, de bekende Sitecore Commerce-accelerator, wisten we de doorlooptijd te beperken tot slechts zes maanden.