Kunnen jullie een uniform geheel maken van de versnipperde look & feel en het vertalen van onze huisstijl naar online?
Strategische sessies waaruit een ontwikkel- en design voorstel zijn gekomen. Implementatie van Kentico CMS en integratie met CRM.
36% groei in mobiel verkeer, 2 tot 4 keer meer bezoeken op de belangrijkste pagina's en significatie groei in herhaalbezoeken.
Het Sectorinstituut Transport en Logistiek is ontstaan uit een fusie van diverse organisaties. Vlak na de fusie zijn de websites van alle partijen integraal bij elkaar getrokken. De look & feel was daardoor versnipperd. Ook was de offline huisstijl nog niet ‘vertaald naar online’.
De tijd was daarom rijp om eens goed te kijken naar zaken als vormgeving en vindbaarheid van informatie. De eerste taak voor Aviva was het boven water krijgen van de nieuwe gezamenlijke online doelstellingen, om er één uniform geheel van te maken. Vervolgens bedachten we het concept en de look & feel voor de website.
Niet alleen is de nieuwe site een plek voor werkgever én werknemer geworden, hij wordt ook beter begrepen door de bezoeker. Er staat minder content op, en alle ingewikkelde content is versimpeld. Informatie is beter vindbaar, logischer ingedeeld en makkelijker te gebruiken. De eerste cijfers zijn veelbelovend. Zo blijkt dat de mobile first-aanpak zijn vruchten afwerpt: het mobiele bezoek van de website is met ruim 36% gestegen. Er zijn 2 tot 4 keer meer directe bezoeken op belangrijke landingspagina’s dan voorheen, maar dat heeft ook te maken met een aantal in het oog springende campagnes. Ook is het aantal herhaalbezoeken met bijna 9% omhoog gegaan.
Ramon de Goede geeft de volgende vergelijking: 'Een goede website is als een mooie auto: die laat je niet ongebruikt in de garage staan. Die verzorg en verbeter je met veel aandacht.' Natuurlijk zorgen we dan ook voor het nodige onderhoud aan de site. En er zijn mooie toekomstplannen. Zo is het de bedoeling om vacaturesite mobiliteitscentrum.stlwerkt.nl volledig te integreren. Ook staan het personaliseren van content en het opzetten van een gebruiksvriendelijke mijn-omgeving op de wensenlijst. Stuk voor stuk verbeteringen die ervoor zullen zorgen dat stlwerkt.nl de werkgever, werknemer en werkzoekende in de sector transport en logistiek steeds beter en sneller op weg kan helpen.
Of wil je deze case graag delen met je collega's? Download eenvoudig de volledige case door het formulier in te sturen.