Nevi zocht een flexibele, efficiënte en toekomstbestendige oplossing om meer omzet te genereren door upselling en personalisatie. Het platform moest onder meer beschikken over single sign-on op basis van Azure, integratie met zowel een ERP-pakket als verschillende externe platforms, en dagelijkse synchronisatie tussen website en producten in Microsoft Navision (NAV) via Azure.
We sparden kritisch over de beste oplossingen en namen de organisatie mee in onze agile werkwijze. Waar nodig planden we extra fysieke bijeenkomsten in. De keuze viel op Kentico Xperience in combinatie met Azure B2C, Azure Search en React. Helder omschreven stories zorgden voor duidelijke verwachtingen, waarbij we maandelijks nieuwe functionaliteiten releaseden zodat Nevi die kon testen.
Dankzij de nieuwe bestelstraat zal de uitval flink dalen en een groter percentage van de bezoekers converteren. Gebruikers vinden sneller wat ze zoeken. Daardoor wordt telefonisch contact inhoudelijker van aard en neemt de kwaliteit van het klantcontact toe. Het beter kunnen meten van klantgedrag betekent bovendien meer grip op het beheer van de website en de klantprofielen.
Platform:
Kentico Xperience, Kentico MVC
Marketing:
Klantprofielen, personalisatie en geïntegreerde e-mailmarketing
Tech:
Azure B2C en Search, React, integratie met ERP en Navision
Website:
“Aviva heeft niet alleen ontzettend veel kennis en ervaring in huis, ze zijn ook nog eens goed bereikbaar, staan altijd klaar en schakelen snel. Soms zo snel dat we ze amper bijhouden.”
– Maarten Bougie, Directeur Relatiemanagement Nevi
Think, create, evolve. Dat is de Aviva-methode die ook in dit project van grote waarde bleek. In de eerste creatieve sessies, het think-onderdeel, analyseerden we de customer journeys en bestaande pijnpunten van de huidige website, waaronder de vele handmatige handelingen en het gesleep met adreslijsten tussen verschillende systemen. Op basis van deze analyse bepaalden we de UX-strategie en het concrete design. Hierbij zochten we een match tussen het beschikbare budget en de technische mogelijkheden.
Op Nevi’s vraag naar centralisatie en integratie bood alles-in-1-platform Kentico Xperience de oplossing, zowel in technisch als commercieel opzicht. Kentico Xperience maakt eenvoudige koppeling met externe platforms en systemen mogelijk. Ook is het bestelproces gemakkelijk aan te passen en is er standaard een compleet modulair pakket van marketingtools geïntegreerd, waaronder de door Nevi gewenste tools voor e-mailmarketing en marketing automation. De tools versoepelen de interne werkprocessen, die in de oude situatie nog veelal handmatig en in verschillende systemen werden uitgevoerd. Bovendien ondersteunt Kentico integratie met Azure B2C, dat geschikt is voor het implementeren van single sign-on.
“De mensen bij Aviva geven goed tegengas en kijken altijd met een kritische blik. Bijvoorbeeld door te vragen waarom we een bepaalde keuze maken en suggesties te doen voor mogelijk betere opties. Dat vind ik van enorme toegevoegde waarde.”
– Ida Bastiaansen, Manager Marketing & Communicatie Nevi
De grootste uitdaging van dit project vormde de veelheid aan ERP-systemen in de backoffice. Deze systemen draaiden op Azure en konden niet worden aangepast, wat de koppeling met de nieuwe integratielaag niet eenvoudig maakte. Hier bood Azure Logic App uitkomst. De robuuste cloud-architectuur die we hiermee neerzetten, maakt het mogelijk om aan de achterkant van de website flexibeler en intuïtiever te werken. Onder meer door het gebruik van widgets en templates.
De vele backofficesystemen belemmerden ook verbeteringen aan de voorkant, zoals een vereenvoudiging van het bestelproces bij opleidingsmodules en trainingen. We losten dit op door de bestelfunnel op te delen in kleinere stappen, in combinatie met maatwerkaanpassingen in Kentico. Op deze manier creëerden we alsnog een interactieve en solide bestelstraat, zonder de bestaande systemen aan te passen.
We hebben ze voor je in een whitepaper verwerkt, zodat jij precies weet hoe je als ledenorganisatie het verschil kunt maken.