In een eerder project voegden we de tien bestaande websites van kenniscentrum Driestar educatief samen in een multisite-omgeving. Een aparte website voor Driestar hogeschool ontbrak nog. Voor deze nieuwe website maakten we gebruik van Kentico Xperience, het nieuwste Kentico-framework dat werkt met de krachtige MVC-technologie.
Bovenaan de wensenlijst van Driestar hogeschool stond een verbeterde klantbeleving, zodat potentiële studenten makkelijker een passende opleiding vinden en meer studenten zich inschrijven. Betere vindbaarheid (SEO), personalisatie en marketing automation stonden daar maar nét onder. Grootste uitdaging: livegang voor de start van het nieuwe studiejaar. Dat gaf ons precies 12 weken. Krap…
…maar haalbaar. De eerste analyses laten een aanzienlijke verbetering van de klantervaring zien. Gebruikers vinden dankzij de nieuwe zoekfunctie sneller een opleiding en het aantal paginaweergaven ligt tot wel 25 keer hoger dan voorheen. Het aantal unieke paginaweergeven steeg van 70 naar 78 procent en de gemiddelde tijd op de pagina verdrievoudigde: van 44 naar 120 seconden.
Services
Concept, UX-design, development, support
Gerealiseerd
Verbeterde klantbeleving, verhoging van zichtbaarheid, vindbaarheid (SEO) en conversie
Livegang
Binnen 12 weken
Website
Hoe zorg je dat potentiële studenten snel en eenvoudig opleidingen kunnen vinden en vergelijken, zodat meer studenten zich inschrijven? Best een uitdaging, als je bedenkt dat er met deeltijd-, voltijd- en versnelde varianten een veelheid aan opleidingsvormen is. Onze oplossing: een opvallende call-to-action-button Vind je opleiding. De button is op iedere pagina zichtbaar, zowel op desktop als mobiele apparaten, en leidt de bezoeker naar het overzicht van alle opleidingen en cursussen. Een intuïtieve filterfunctie helpt vervolgens om een passende opleiding te vinden.
We ontwikkelden een ontwerp dat bestaat uit losse maar samenhangende componenten. Zo kan de huisstijl in de toekomst strak worden doorgevoerd. Het herbruikbare design en de krachtige Kentico MVC-technologie vormen samen een solide basis voor de overige tien Driestar-websites, die later worden gemigreerd naar het nieuwe framework. En door optimaal gebruik te maken van Kentico’s marketingfuncties en een stevige integratie met het CRM, kan Driestar de volgende stappen zetten naar meer personalisatie en marketing automation, zodat de klantervaring ook in de toekomst blijft verbeteren.
Voor het nieuwe platform vergeleek Driestar verschillende CMS’en. De goede prijskwaliteitverhouding, gebruiksvriendelijke interface en strakke architectuur maakten Kentico Xperience veruit het meest geschikt voor een efficiënte combinatie van marketing, e-commerce en contentmanagement. Om de doorlooptijd en kosten van het project te verlagen, hebben we de standaardfunctionaliteiten van dit framework uitgebreid met flexibele componenten. Dit zorgde voor 60 procent lagere kosten en een flinke verkorting van de doorlooptijd. (Geen overbodige luxe, als je maar 12 weken hebt.)
Herken je jezelf in de uitdaging van Driestar educatief? Overweeg je een redesign of overstap naar een nieuw CMS? We helpen je graag verder. Bel ons op 071-710 74 72 of stuur het formulier in.