In een eerder project voegden we de tien bestaande websites van kenniscentrum Driestar educatief samen in een multisite-omgeving. Een aparte website voor Driestar hogeschool ontbrak nog. Voor deze nieuwe website maakten we gebruik van Kentico Xperience, het nieuwste Kentico-framework dat werkt met de krachtige MVC-technologie.
Bovenaan de wensenlijst van Driestar hogeschool stond een verbeterde klantbeleving, zodat potentiële studenten makkelijker een passende opleiding vinden en meer studenten zich inschrijven. Betere vindbaarheid (SEO), personalisatie en marketing automation stonden daar maar nét onder. Grootste uitdaging: livegang voor de start van het nieuwe studiejaar. Dat gaf ons precies 12 weken. Krap…
…maar haalbaar. De eerste analyses laten een aanzienlijke verbetering van de klantervaring zien. Gebruikers vinden dankzij de nieuwe zoekfunctie sneller een opleiding en het aantal paginaweergaven ligt tot wel 25 keer hoger dan voorheen. Het aantal unieke paginaweergeven steeg van 70 naar 78 procent en de gemiddelde tijd op de pagina verdrievoudigde: van 44 naar 120 seconden.
Services
Concept, UX-design, development, support
Gerealiseerd
Verbeterde klantbeleving, verhoging van zichtbaarheid, vindbaarheid (SEO) en conversie
Livegang
Binnen 12 weken
Website
Resultaat
+2500% paginaweergaven
+8% unieke paginaweergaven
+273% gemiddelde pagina tijd
Hoe zorg je dat potentiële studenten snel en eenvoudig opleidingen kunnen vinden en vergelijken, zodat meer studenten zich inschrijven? Best een uitdaging, als je bedenkt dat er met deeltijd-, voltijd- en versnelde varianten een veelheid aan opleidingsvormen is. Onze oplossing: een opvallende call-to-action-button Vind je opleiding. De button is op iedere pagina zichtbaar, zowel op desktop als mobiele apparaten, en leidt de bezoeker naar het overzicht van alle opleidingen en cursussen. Een intuïtieve filterfunctie helpt vervolgens om een passende opleiding te vinden.
We ontwikkelden een ontwerp dat bestaat uit losse maar samenhangende componenten. Zo kan de huisstijl in de toekomst strak worden doorgevoerd. Het herbruikbare design en de krachtige Kentico MVC-technologie vormen samen een solide basis voor de overige tien Driestar-websites, die later worden gemigreerd naar het nieuwe framework. En door optimaal gebruik te maken van Kentico’s marketingfuncties en een stevige integratie met het CRM, kan Driestar de volgende stappen zetten naar meer personalisatie en marketing automation, zodat de klantervaring ook in de toekomst blijft verbeteren.
Voor het nieuwe platform vergeleek Driestar verschillende CMS’en. De goede prijskwaliteitverhouding, gebruiksvriendelijke interface en strakke architectuur maakten Kentico Xperience veruit het meest geschikt voor een efficiënte combinatie van marketing, e-commerce en contentmanagement. Om de doorlooptijd en kosten van het project te verlagen, hebben we de standaardfunctionaliteiten van dit framework uitgebreid met flexibele componenten. Dit zorgde voor 60 procent lagere kosten en een flinke verkorting van de doorlooptijd. (Geen overbodige luxe, als je maar 12 weken hebt.)
Om de overdracht van het platform van de voorganger naar Aviva zo vlot mogelijk te laten verlopen, was het zaak dat we met Driestar en de vorige leverancier om de tafel gingen. In een analyseworkshop bespraken we wat er allemaal moest gebeuren. Dat ging in goede harmonie: er ontstond een open communicatie en een goede werkverdeling. We namen toen meteen het besluit om direct na de overdracht te upgraden naar Kentico 12.
De vele mogelijkheden op het gebied van contentmanagement, onlinemarketing en e-commerce in combinatie met het eenvoudige beheer maken Kentico een favoriet van veel organisaties. We migreerden alle sites naar Kentico 12, waarbij we zeer nauwkeurig te werk moesten gaan. De migratie betrof namelijk niet alleen meerdere websites, maar ook verschillende versies. Sommige sites draaiden op Kentico 9, andere op Kentico 10. Onze aanpak en zorgvuldigheid hadden effect en de migratie verliep vlekkeloos.
De volgende stap was het samenbrengen van de tien verschillende websites in één geïntegreerd platform. Hiervoor installeerden we Microsoft Azure, een verzameling clouddiensten. Door de data van Driestar hier op te slaan, wordt het uitwisselen van functionaliteiten en componenten tussen de verschillende sites heel eenvoudig. Via een webshop verkoopt Driestar lesmethoden aan scholen en particulieren. Voor een soepele afhandeling van het betaalproces installeerden we een nieuwe, bij het platform inbegrepen, betaaldienst.
Ook het UX-design kreeg een metamorfose. Hiervoor deden we een uitgebreide analyse van het bezoekersgedrag en keken we of alle informatie goed vindbaar was. Op basis van de vastgestelde verbeterpunten stelden we een navigatieadvies op en pasten de interface aan. Het resultaat is een multisite-omgeving met geoptimaliseerde gebruikerservaring en sterk verbeterde vindbaarheid van de informatie.
De tien websites en -shops beschikken nu over een gebruiksvriendelijke interface en kunnen er met de nieuwste versie van Kentico voorlopig weer tegenaan. Ook worden aanpassingen beter en sneller doorgevoerd dankzij de heldere afspraken die we daarvoor maakten. Hierdoor staan nieuwe informatie en producten sneller online en worden de klanten van Driestar beter bediend. Dat zorgt voor een hogere klanttevredenheid en daarmee meer business aan de webwinkelkant. De open communicatie tussen de partijen zorgde naast duidelijkheid over de voortgang ook voor een uitstekende sfeer. Hiermee is het fundament gelegd voor een lange en vruchtbare samenwerking tussen Driestar en Aviva.
Herken je jezelf in de uitdaging van Driestar educatief? Overweeg je een redesign of overstap naar een nieuw CMS? We helpen je graag verder. Bel ons op 071-710 74 72 of stuur het formulier in.