Van mooie verhalen naar mooie resultaten

Aviva Solutions bouwt al 16 jaar mooie en succesvolle websites en webshops voor bedrijven en ledenorganisaties op basis van verschillende Digital Experience Platformen (DXP). Zowel composable als all-in-one. De technologische veranderingen gaan snel en er is een aanzienlijk aanbod van DXP’s en leveranciers die mooie marketing verhalen vertellen. 

Als digital agency moet je duidelijke strategische keuzes maken in welke platformen je uiteindelijk implementeert bij je klanten en continu analyseren hoe succesvol jouw klanten uiteindelijk zijn met het geïmplementeerde platform.

Omdat wij meerdere DXP’s gebruiken waaronder Sitecore en Kentico Xperience kunnen wij uitstekend vergelijk maken wat voor welke organisatie goed werkt. In hoofdlijnen is het zo dat hoe meer “enterprise” een DXP is, hoe meer je daar als organisatie voor ingericht moet zijn. Je zult dus een serieus team en budget moeten hebben om het maximale uit zo’n platform te kunnen halen en je business doelstellingen te behalen.

Een volledig DXP 

De afgelopen jaren komen wij regelmatig organisaties tegen die teleurgesteld zijn in de DXP-keuze die ze hebben gemaakt. Voornamelijk omdat de implementatie veel langer heeft geduurd dan gepland, het platform complexer is dan vooraf werd geschetst, het aanpassen en uitbreiden van het platform steeds heel veel tijd en geld kost en uiteindelijk de doelstellingen niet worden behaald.

Ook als digital agency is het fijn als een project goed verloopt en de opdrachtgever succesvol is. Wij hebben veel projecten gedaan voor onze klanten en hebben geconstateerd dat we veel succes behalen met de projecten die we doen op basis van Kentico Xperience. Kentico wordt door onze klanten ervaren als een ideaal DXP.

Kentico maakt ons werk leuk

Veel van de ledenorganisaties waar wij Kentico implementeren, komen uit 2 verschillende situaties:

  • Ze willen meer gaan aan digital marketing en het verbeteren van de experience die ze hun leden aanbieden. Het huidige platform is hier alleen niet voor geschikt. Functionaliteiten als personalisatie, A/B testen en marketing automation staan op de wensenlijst. 
  • Het huidige DXP is veel te complex gebleken waardoor ze niet in staat zijn om de business doelstellingen te halen en de organisatie continu op het tandvlees liep.
Kentico is dan een verademing. Het biedt veel functionaliteit, is simpel in gebruik, heeft een redelijk lage leercurve en het implementatie project is voorspelbaar. En dat maakt ons werk leuk. Er is niets prettiger dan een goed project neerzetten en dan zien dat de klant ook echt stappen maakt en uiteindelijk succesvol is. 

En dat succes zie je bijvoorbeeld goed bij het project wat we samen met Nevi hebben uitgevoerd. Daar zie je dat de juiste technologie echt direct een verschil maakt voor een organisatie. Het feit dat ze ook tot Site of the Year zijn benoemd is wel echt een bewijs van succes. Het is ook niet voor niets dat de FNV, een van de grootste ledenorganisaties van Nederland, Kentico heeft gekozen als Digital Experience Platform.

Behoefte aan een stappenplan?

Zorgeloos overstappen

Als je twijfelt aan hoe geschikt je huidige platform is voor jouw organisatie, dan kunnen we helpen met een probleemloze overstap naar Kentico. Naast onze ruime ervaring met DXP's speelt onze projectaanpak een grote rol bij een zorgeloze replatforming. Onze aanpak bestaat uit drie stappen:

Think
Aan de basis van een succesvolle replatforming ligt onze onderzoeksfase waarin we je ledenorganisatie beter leren kennen en je business begrijpen. Dat doen we door diepgaand onderzoek naar de grootste struikelblokken in je huidige platform. We bespreken je digitale ambities en doelstellingen en zoomen in op de strategie om deze te realiseren. Tijdens de Think-fase draait het om het vertalen van deze inzichten naar de beste digitale oplossingen waarbij je zoveel mogelijk gebruik maakt van alle out-of-the-box functionaliteiten van Kentico.

Create
Voor de meeste van onze klanten is de Create-fase de meest spannende fase: je merk krijgt een nieuw online experience aangemeten, het ontwikkelplatform wordt ingericht en de ideeën worden tastbaar. Van de eerste zwart-wit-wireframes en sessies om de look & feel te bepalen naar een volledig uitgewerkt interactief eindproduct. Tijdens deze fase houden we het doel en de strategische en technische uitgangspunten natuurlijk goed op het vizier. Na een uitgebreide test door zowel onze functionele als performancetesters is de nieuwe online gebruikservaring een feit.

Evolve
We staan je bij om de adoptie van Kentico in jouw organisatie te garanderen. Dat doen we met opleidingen en trainingen op maat om je content editors en marketeers maximaal gebruik van de digital marketing features te laten maken. We helpen je de conversie te verhogen, monitoren de performance en ondersteunen bij het doorvoeren van updates en jouw digital marketing roadmap. Ons succes staat of valt met de effectiviteit van onze oplossingen. Want in onze aanpak staat samenwerking, met jou dus, centraal.

Kies voor een partner met verstand van zaken

Overweeg je de overstap naar Kentico? Kies voor een partner die weet waar ze het over hebben. Aviva Solutions is al jaren Gold-partner, Quality Expert en meervoudig winnaar van de Site of the Year award. En, sinds vorig jaar is een van onze collega's benoemd tot Kentico Xperience Marketing MVP, en daar zijn er maar twee van in de wereld. Zo helpen we je ook ver na de replatforming om steeds verder te optimaliseren en het maximale uit je Kentico-platform te halen.

Wil jij digitale groei realiseren voor je ledenorganisatie?

Plan dan een kennismakingsgesprek met ons in. Tijdens dit gesprek:

  • Bepreken we de uitdagingen van jouw ledenorganisatie
  • Laten we zien hoe andere ledenorganisaties hier mee omgaan
  • Lichten we onze bewezen aanpak toe
  • Krijg je direct een aantal waardevolle tips waar je mee aan de slag kan