Aviva Solutions bouwt al 16 jaar mooie en succesvolle websites en webshops voor bedrijven en ledenorganisaties op basis van verschillende Digital Experience Platformen (DXP). Zowel composable als all-in-one. De technologische veranderingen gaan snel en er is een aanzienlijk aanbod van DXP’s en leveranciers die mooie marketing verhalen vertellen.
Als digital agency moet je duidelijke strategische keuzes maken in welke platformen je uiteindelijk implementeert bij je klanten en continu analyseren hoe succesvol jouw klanten uiteindelijk zijn met het geïmplementeerde platform.
Omdat wij meerdere DXP’s gebruiken waaronder Sitecore en Kentico Xperience kunnen wij uitstekend vergelijk maken wat voor welke organisatie goed werkt. In hoofdlijnen is het zo dat hoe meer “enterprise” een DXP is, hoe meer je daar als organisatie voor ingericht moet zijn. Je zult dus een serieus team en budget moeten hebben om het maximale uit zo’n platform te kunnen halen en je business doelstellingen te behalen.
Een volledig DXP
De afgelopen jaren komen wij regelmatig organisaties tegen die teleurgesteld zijn in de DXP-keuze die ze hebben gemaakt. Voornamelijk omdat de implementatie veel langer heeft geduurd dan gepland, het platform complexer is dan vooraf werd geschetst, het aanpassen en uitbreiden van het platform steeds heel veel tijd en geld kost en uiteindelijk de doelstellingen niet worden behaald.
Ook als digital agency is het fijn als een project goed verloopt en de opdrachtgever succesvol is. Wij hebben veel projecten gedaan voor onze klanten en hebben geconstateerd dat we veel succes behalen met de projecten die we doen op basis van Kentico Xperience. Kentico wordt door onze klanten ervaren als een ideaal DXP.
Kentico maakt ons werk leuk
Veel van de ledenorganisaties waar wij Kentico implementeren, komen uit 2 verschillende situaties:
- Ze willen meer gaan aan digital marketing en het verbeteren van de experience die ze hun leden aanbieden. Het huidige platform is hier alleen niet voor geschikt. Functionaliteiten als personalisatie, A/B testen en marketing automation staan op de wensenlijst.
- Het huidige DXP is veel te complex gebleken waardoor ze niet in staat zijn om de business doelstellingen te halen en de organisatie continu op het tandvlees liep.
En dat succes zie je bijvoorbeeld goed bij het project wat we samen met Nevi hebben uitgevoerd. Daar zie je dat de juiste technologie echt direct een verschil maakt voor een organisatie. Het feit dat ze ook tot Site of the Year zijn benoemd is wel echt een bewijs van succes. Het is ook niet voor niets dat de FNV, een van de grootste ledenorganisaties van Nederland, Kentico heeft gekozen als Digital Experience Platform.