NL EN

Geef je leden de best mogelijke member experience

Lever de toegevoegde waarde die je leden van je verwachten

Veel informatie is tegenwoordig vrij beschikbaar, wordt gedeeld in online communities of in detail besproken op social media. Kennis en ervaring die voorheen exclusief waren voor leden van een ledenorganisatie. De toegevoegde waarde van een ledenorganisatie is nog steeds enorm, maar de uitdaging ligt in het continu zichtbaar maken hiervan, zowel richting bestaande leden als bij het werven van nieuwe leden.

Om je hierbij te helpen, hebben we samen met Frans Riemersma, medeoprichter van MartechTribe en expert in marketingtechnologie, een diepgaand onderzoek uitgevoerd. Het resultaat is een wereldwijde benchmark onder 67 ledenorganisaties, gebaseerd op negen jaar aan inzichten uit het grootste onafhankelijke Customer Technology Data Warehouse. Met deze benchmark hebben we waardevolle inzichten gebundeld in een Benchmark report en een persoonlijke benchmark report. In februari houden we een exclusieve roundtable, ben jij erbij?

Dit is wat je te wachten staat

Ledenorganisaties staan voor grote uitdagingen, zoals veranderende ledenbehoeften, budgetbeperkingen en digitale transformatie. Op deze pagina ontdek je hoe je jouw organisatie toekomstbestendig maakt met inzichten, praktijkvoorbeelden en bewezen strategieën.

Lees ons Benchmark report ledenorganisaties en ontdek wat succesvolle organisaties doen om te groeien. Vraag jouw persoonlijke Benchmark report aan om jouw prestaties te vergelijken en gepersonaliseerde inzichten te ontvangen. Daarna kun je deelnemen aan een exclusieve roundtable, waar je ervaringen uitwisselt met branchegenoten en inspiratie opdoet.

Daarnaast delen we succesvolle cases, zoals onze samenwerking met Nevi en de FNV, en bieden we verdiepende content, zoals 7 strategieën voor een perfecte ledenervaring en een handig stappenplan voor digitale groei.

Benchmark report ledenorganisaties

Ontvang een overzicht van wat succesvolle organisaties doen om te groeien.

Download hier het rapport

Jouw persoonlijke Benchmarkrapport

Vergelijk je organisatie met de benchmark en ontvang gepersonaliseerde inzichten.

Vul de vragenlijst in

Exclusieve roundtable

Nadat je een individueel rapport hebt ingevuld en je persoonlijke rapport hebt ontvangen kan je je aansluiten bij branchegenoten om ervaringen te delen en inspiratie op te doen.

Meer informatie


Ledenorganisatie inzichten in cijfers

Wist je dat 47% van de ledenorganisaties in 2024 groeide? Toch blijven uitdagingen zoals veranderende ledenbehoeften en het bieden van overtuigende voordelen groot. Succesvolle organisaties gebruiken vooral kanalen zoals e-mail en persoonlijke gesprekken om leden te bereiken en te binden.

Benieuwd hoe jouw organisatie scoort in vergelijking met anderen? 

Download het Benchmark report speciaal voor ledenorganisaties en ontdek wat de best presterende organisaties doen om toekomstbestendig te blijven. Vul hier de survey in en ontvang jouw persoonlijke Benchmark report met inzichten die speciaal op jouw situatie zijn afgestemd.

Ontdek hoe jij met de juiste aanpak leden kunt behouden én nieuwe kunt aantrekken. 


3 big bets 

Uit ons onderzoek zijn drie cruciale strategieën naar voren gekomen om lidmaatschapsorganisaties toekomstbestendig te maken. We noemen ze de Big Bets:

  • Meer leden werven met slimme contentstrategieën
  • Leden betrokken houden door inspirerende en waardevolle interacties
  • Innovatieve proposities ontwikkelen met een flexibele en toekomstgerichte aanpak

Deze aanpakken zijn dé sleutel tot groei, betrokkenheid en blijvende relevantie binnen jouw organisatie!


Meer leden werven

Effectieve strategieën voor ledenorganisaties

Lees verder

Leden betrokken houden

Versterk de betrokkenheid van leden

Lees verder

Innovatieve ontwikkelingen

Bouw een toekomstbestendige Ledenorganisatie

Lees verder

Kies voor een agency met verstand van zaken!

Benieuwd hoe jouw ledenorganisatie kan profiteren van een gebruiksvriendelijk en krachtig Digital Experience Platform? In deze blog legt Bart Hoppe (CEO Aviva Solutions) het belang uit van het maken van de juiste keuzes voor jouw organisatie.



FNV

Aviva Solutions is de partner van de FNV voor het beheer, onderhoud en de optimalisatie van hun huidige Digital Experience Platform. Naast technische ondersteuning richten we ons ook op user experience en marketing, optimaliseren we customer journeys en integreren we marketingfunctionaliteiten.

De FNV, de grootste vakbond van Nederland, zet zich sinds 1906 in voor de belangen van werknemers in diverse sectoren. Met ruim 1 miljoen leden biedt De FNV uitgebreide ondersteuning op het gebied van arbeidsvoorwaarden, sociale zekerheid en juridische bijstand.




Nevi

Samen met Aviva Solutions boekte Nevi indrukwekkende resultaten met hun nieuwe Digital Experience Platform, gericht op het leveren van een sterkere beleving voor haar leden. Nevi zocht een flexibele, efficiënte en toekomstbestendige oplossing om meer omzet te genereren door upselling en personalisatie.

Nevi is er al 65 jaar om het inkoopvak naar een hoger niveau te brengen voor het individu, organisaties én de maatschappij. Dat doen zij met een breed palet aan activiteiten, waarbij hun inkomsten direct terugvloeien in de ontwikkeling van het vakgebied.



Lees verder en laat je inspireren

7 strategieën

7 strategieën

We geven je 7 strategieën om de perfecte ledenervaring te realiseren.

Lees meer
Download stappenplan

Download stappenplan

Wil jij digitale groei realiseren en customer loyalty naar een hoger niveau tillen?

Direct downloaden
Nieuwe site voor STL

Nieuwe site voor STL

Alles-in-een platform versterkt de beleving voor alle leden van STL.

Naar de case

Onze bewezen aanpak voor Ledenorganisaties

Think Create Evolve
Aan de basis van een succesvolle replatforming ligt onze onderzoeksfase waarin we je ledenorganisatie beter leren kennen en je business begrijpen. Dat doen we door diepgaand onderzoek naar de grootste struikelblokken in je huidige platform. We bespreken je digitale ambities en doelstellingen en zoomen in op de strategie om deze te realiseren. Tijdens de Think-fase draait het om het vertalen van deze inzichten naar de beste digitale oplossingen waarbij je zoveel mogelijk gebruik maakt van alle out-of-the-box functionaliteiten van Kentico. Samen leggen we de fundering voor succes
Voor de meeste van onze ledenorganisaties is de Create-fase de meest spannende fase: je merk krijgt een nieuw online experience aangemeten, het ontwikkelplatform wordt ingericht en de ideeën worden tastbaar. Van de eerste zwart-wit-wireframes en sessies om de look & feel te bepalen naar een volledig uitgewerkt interactief eindproduct.  Tijdens deze fase houden we het doel en de strategische en technische uitgangspunten natuurlijk goed op het vizier. Na een uitgebreide test door zowel onze functionele als performancetesters is de nieuwe online gebruikservaring een feit. Samen bouwen en testen we de oplossing
We staan je bij om de adoptie van je DXP in jouw organisatie te garanderen. Dat doen we met opleidingen en trainingen op maat om je content editors en marketeers maximaal gebruik van de digital marketing features te laten maken. We helpen je de conversie te verhogen, monitoren de performance en ondersteunen bij het doorvoeren van updates en jouw digital marketing roadmap. Ons succes staat of valt met de effectiviteit van onze oplossingen. Want in onze aanpak staat samenwerking, met jou dus, centraal. Samen optimaliseren we je resultaten

Wil jij digitale groei realiseren voor je ledenorganisatie?

Plan dan een kennismakingsgesprek met ons in. Tijdens dit gesprek:

  • Bepreken we de uitdagingen van jouw ledenorganisatie
  • Laten we zien hoe andere ledenorganisaties hier mee omgaan
  • Lichten we onze bewezen aanpak toe
  • Krijg je direct een aantal waardevolle tips waar je mee aan de slag kan