Overstappen van AEM naar Kentico

Laat de groei van je business niet afremmen door je technologie

Weet jij nog waarom je voor Adobe Experience Manager hebt gekozen? Waarschijnlijk omdat je organisatie behoefte had aan een platform wat echt je marketingstrategie zou ondersteunen? Of omdat je een rijkere user experience wilde bieden aan je bezoekers, met personalisatie en marketing automation? 

In ieder geval niet om gevangen te zitten op een monolithisch platform wat te complex is om marketeers zelfstandig te laten werken. Waarvan blijkt dat die gepersonaliseerde user experience zo complex is om te bouwen dat het gewoon niet te realiseren is. Of waarvan de upgrade naar een nieuwe versie meer kost dan het overstappen naar een gebruiksvriendelijk digital experience platform.

Wij spreken dagelijks AEM-gebruikers die vast zitten in hun huidige platform en op zoek zijn naar een betrouwbare, betaalbare manier om te replatformen naar Kentico. We zijn er om je te helpen om succesvol over te stappen naar een dxp met sterke performance, lagere kosten en digital marketing features die je bezoekers de best mogelijke user experience bieden.


Meest genoemde redenen om van AEM af te stappen


AEM is veel te complex

Doorontwikkeling op het platform vereist teveel diepgaande specialistische kennis en resources om in het gewenste tempo veranderingen en optimalisaties door te kunnen voeren.


TCO ver boven het gemiddelde

Vergeleken met andere aanbieders ligt het total cost of ownership bij AEM een stuk hoger. Deze kosten drukken op het budget voor doorontwikkeling en vertragen de digitale groei.


Marketeers missen autonomie

De digital experience tools in AEM zijn zo complex dat ze een belemmerende werking hebben en daarom juist niet worden ingezet om de user experience te verbeteren.

"De overstap naar Kentico heeft online groei mogelijk gemaakt en stelt ons in staat om betere en rijkere gebruikerservaringen te creëren."
Michael van Dijk, Unitmanager APS IT-diensten
7 redenen waarom

7 redenen waarom

Lees hier de 7 redenen waarom overstappen naar Kentico een goed idee is.

Lees meer
G2 Adobe vs Kentico

G2 Adobe vs Kentico

Op G2 kunnen gebruikers hun ervaringen delen over software, Kentico wint op alle vlakken.

Lees meer
Untitled design (76)

"Kentico is dan echt een verademing"

Bart Hoppe, CEO Aviva Solutions

Lees verder

4 redenen om over te stappen

Aanzienlijk lagere kosten

Een van de belangrijkste voordelen van Kentico is de kosteneffectiviteit. Het platform is betaalbaarder dan Adobe, met een lagere instapprijs en minder kosten voor upgrades en onderhoud. Het licentiemodel van Kentico is ook een stuk voorspelbaarder waardoor je nooit voor onaangename verrassingen komt te staan.

Makkelijker in gebruik

Kentico is bekend om zijn gebruiksvriendelijke interface. Het platform is ontworpen om eenvoudig contentmanagement, e-commerce en digital marketing vanuit één systeem te beheren. Het beschikt over een zeer intuïtieve, visuele editor en is zeer eenvoudig aan te passen aan jouw specifieke behoeften en vereisten.


Krachtige marketingtools

Het platform biedt uitgebreide functionaliteit voor het beheren van klantrelaties, het opzetten van marketingcampagnes en het analyseren van prestaties. Het stelt bedrijven in staat om gepersonaliseerde, relevante inhoud te leveren aan specifieke doelgroepen, wat leidt tot hogere betrokkenheid en conversiepercentages. 


Kortere time-to-market

Een van de meest opvallende voordelen van Kentico is de snelle time-to-market. Het platform maakt gebruik van een modulaire architectuur die het mogelijk maakt om snel nieuwe inhoud en functies toe te voegen en bestaande inhoud bij te werken. Dit betekent dat bedrijven sneller kunnen reageren op veranderende marktomstandigheden.  

Replatform aanpak:

Think Create Evolve
Aan de basis van een succesvolle replatforming ligt onze onderzoeksfase waarin we je organisatie beter leren kennen en je business begrijpen. Dat doen we door diepgaand onderzoek naar de grootste struikelblokken in je huidige Adobe platform. We bespreken je digitale ambities en doelstellingen en zoomen in op de strategie om deze te realiseren. Tijdens de Think-fase draait het om het vertalen van deze inzichten naar de beste digitale oplossingen waarbij je zoveel mogelijk gebruik maakt van alle out-of-the-box functionaliteiten van Kentico. Samen leggen we de fundering voor succes
Voor de meeste van onze klanten is de Create-fase de meest spannende fase: je merk krijgt een nieuw online experience aangemeten, het ontwikkelplatform wordt ingericht en de ideeën worden tastbaar. Van de eerste zwart-wit-wireframes en sessies om de look & feel te bepalen naar een volledig uitgewerkt interactief eindproduct.  Tijdens deze fase houden we het doel en de strategische en technische uitgangspunten natuurlijk goed op het vizier. Na een uitgebreide test door zowel onze functionele als performancetesters is de nieuwe online gebruikservaring een feit. Samen bouwen en testen we de oplossing
We staan je bij om de adoptie van Kentico in jouw organisatie te garanderen. Dat doen we met opleidingen en trainingen op maat om je content editors en marketeers maximaal gebruik van de digital marketing features te laten maken. We helpen je de conversie te verhogen, monitoren de performance en ondersteunen bij het doorvoeren van updates en jouw digital marketing roadmap. Ons succes staat of valt met de effectiviteit van onze oplossingen. Want in onze aanpak staat samenwerking, met jou dus, centraal. Samen optimaliseren we je resultaten

Vrijblijvend praten over jouw overstap?

Overstappen van Adobe Experience Manager naar Kentico doe je niet zomaar. Dat snappen we heel goed. We bieden je daarom graag de mogelijkheid om vrijblijvend te praten over hoe je de overstap succesvol aanpakt.


  • Grip op de kosten en besparingen
  • Profiteren van een bewezen aanpak
  • Snel over naar toekomstbestendig platform
  • Continue optimaliseren van resultaten
  • Ondersteuning van een Kentico MVP & Digital Experience MVP