Eerder dit jaar schreven we over de integratie van sociaal-juridisch platform Lex4You in het Securex domein. Lex4You houdt zowel de 57.144 werkgevers, 136.000 ondernemers en 5.600 partners die Securex bedient als de eigen medewerkers op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving. Na de succesvolle integratie eerder dit jaar was het nu hoog tijd om het bestaande Kentico 10 platform te migreren naar de laatste versie van Kentico.
Kentico Xperience 13
Bij de migratie naar Kentico 13 was het zaak om de bestaande functionaliteiten en integraties te behouden, waaronder koppelingen met Pardot en Salesforce. Nieuw zijn de integratie met externe form-building-frameworks en de mogelijkheid om eenvoudig content te publiceren met WYSIWYG-functionaliteit (‘what you see is what you get’).Naast het herbouwen van de bestaande omgeving binnen het Kentico 13-platform had Securex een aantal aanvullende wensen. Een zoekmachine in combinatie met een toegankelijke user experience (UX) moet de tienduizenden artikelen ontsluiten, die zowel gratis beschikbaar zijn als met betaalde toegang. Gebruiksgemak was eveneens cruciaal voor de medewerkers van het bedrijf, maar dan met betrekking tot de contenteditor. Tenslotte moest het nieuwe platform bijdragen aan het behouden en verbeteren van de Google-ranking voor het domein.
Overkoepelend UX-concept
In gezamenlijke sessies hebben we de nieuwe opzet van Lex4You binnen een overkoepelend UX-design uitgewerkt. Het door ons aangescherpte design van Securex.be vormt hierbij het uitgangspunt van de visuele vernieuwing van Lex4You. Door visuele eenheid te creƫren in combinatie met designpatterns ontstaat een uniforme identiteit, die we vastleggen in een online stijlgids: een stevig fundament waar de andere digitale omgevingen van Securex op aan kunnen sluiten.
Over Securex
Securex is HR-dienstverlener en onderdeel van de Securex Group. Securex Group heeft vestigingen in Belgiƫ, Frankrijk, Luxemburg, Spanje en Nederland. Zij leveren HR-software en -diensten ten behoeve van het bedrijfsplan die problemen rond de complete employee journey kunnen oplossen.
De employee journey begint bij het plaatsen van een vacature en eindigt bij het uit dienst treden van een werknemer. Soms ligt de oplossing in puur software, soms in het toevoegen van diensten. Diensten zijn: Salarisadministratie, Juridisch en fiscaal advies, App-dienstverlening (integreren software systemen), Nmbrs-consultancy (implementeren en optimaliseren HR-software applicatie Numbrs) en International Payroll Services.