Content modeling certificering van Kontent.ai behaald door Vincent van der Laan

Vincent van der Laan, consultant bij Aviva Solutions, heeft de certificering content modeling van Kontent.ai behaald. Kontent.ai is een headless CMS wat het voor marketeers makkelijker maakt om content te managen op verschillende kanalen. Het behalen van dit certificaat toont aan dat je de kennis bezit om op de beste manier content te modelleren in een headless CMS, zoals Kontent.ai.

Content modeling 

Content modeling is een proces dat wordt gebruikt in CMS’en en webontwikkeling om de types en relaties van inhoud te definiëren en te structureren. Het omvat het creëren van een blauwdruk voor hoe verschillende stukjes inhoud zoals bijvoorbeeld artikelen, blog-posts of producten zijn georganiseerd en onderling gerelateerd binnen een digitale omgeving. 

Kontent.ai 

Kontent.ai is een headless CMS dat inspeelt op de nieuwste trends in contentbeheer. Door de overzichtelijke interface is het een eenvoudig platform voor marketeers om te gebruiken, waarin je alle content kunt beheren die er nodig is voor je organisatie.  

Dit examen wordt speciaal aangeboden aan partners van Kontent.ai om zo het meeste en het beste product binnen Kontent.ai neer te zetten. Om het certificaat te behalen moet je een examen afleggen waarbij je binnen 40 minuten minimaal 80% van 40 vragen correct moet beantwoorden. Door de afgelopen jaren al gebruik te hebben gemaakt van het headless CMS en de trainingen die gegeven worden door Kontent.ai heeft Vincent de certificering succesvol kunnen behalen. 

Doorgroeien binnen Aviva Solutions 

Vincent over het behalen van zijn content modeling certificering: “Door middel van deze certificering begrijp ik nu beter hoe ik Kontent.ai kan inzetten tijdens mijn werkzaamheden bij Transavia.” 

De kennis die is opgedaan kan Vincent goed toepassen bij Transavia. Hier wordt Kontent.ai gebruikt om zich meer op de toekomst te richten. Zo wordt Kontent.ai steeds meer gebruikt voor alle communicatiemiddelen met hun (potentiële) klanten. En wordt het bijvoorbeeld ingezet voor de website, mobile app maar ook voor de e-mails en boarding passes die naar de klanten worden gestuurd. Daarnaast kan de opgedane kennis ook goed toegepast worden bij andere headless CMS’en.  

Benieuwd wat een headless CMS precies is en wat de voordelen hiervan zijn? Lees meer over een headless CMS.

Vincent van der Laan