Nieuw klantportaal voor grootste overheidsbankier BNG Bank

Klantportaal voor BNG Bank door Aviva Solutions

De uitdaging

Zwaarbeveiligde systemen

Ultieme gebruiksvriendelijkheid, efficiƫntere bedrijfsprocessen en lagere kosten: dat en meer moest het from scratch te bouwen klantenportaal BNG Bank opleveren. Niet eenvoudig als je veel processen nog moet digitaliseren en een enorme hoeveelheid klantdata overzichtelijk wil weergeven. Bovendien moesten we hiervoor Sitecore 9 integreren met de bestaande architectuur, inclusief CRM-pakket en zwaarbeveiligde financiƫle systemen.

De strategie

Customer first

In de voorfase deden we een uitgebreid gebruikersonderzoek. Daarbij keken we customer first en constateerden we dat gebruikers behoefte hadden aan meer controle. Onze bevindingen vertaalden we naar drie uitgangspunten: relevantie, rust en overzicht. Op basis daarvan herstructureerden we gebruikersgroepen, stroomlijnden we processen en ontwierpen we meer mogelijkheden voor selfservice.

Logo van BNG Bank

Doel

Gebruiksvriendelijkheid, efficiëntie, lagere kosten

Services

UX-design, development

Tooling

Sitecore Experience Platform, ReactJS, Azure DevOps

Website

mijn.bngbank.nl

Design met veel rust en overzicht

Het ontwerp

Relevantie, rust en overzicht

De uitgangspunten (relevantie, rust en overzicht) zie je terug in het solide UX-ontwerp, met een harmonische samenhang tussen de verschillende onderdelen: een beperkt kleurenpalet, heldere typografie, herkenbare wegwijzers en overzichtelijk gepresenteerde informatie in toegankelijke taal. Zodat je als gebruiker altijd weet waar je bent en waar een bepaalde actie toe leidt.

De technische oplossing

Veilig inloggen

Het portaal moest hetzelfde, sterk beveiligde inlogsysteem hanteren als online bankieren. Daarom verdiepten we ons in Microsoft ADFS in combinatie met Sitecore 9 en federated authentication. Vervolgens bouwden we een uitgebreide, niet-standaard configuratie met ReactJS en de integratiemodule Sitecore JSS. Dit maakt veilig inloggen mogelijk voor zowel interne als externe gebruikers.

Het resultaat

Sterk fundament

Het nieuwe klantportaal vormt een sterk fundament voor de toekomst. Daarvan ervaarden zowel klanten als medewerkers meteen na livegang meerwaarde. De gedigitaliseerde processen verhogen het serviceniveau, verminderen de druk op de organisatie en verlagen de operationele kosten. En dragen door minder papiergebruik bovendien bij aan de milieuvriendelijkheid van de overheidsbank.

Digitale daadkracht nodig? Neem contact op!

Herken je jezelf in de uitdaging van BNG Bank? Of overweeg je een overstap naar een andere omgeving voor jouw klantportaal? We helpen je graag verder. Bel ons op 071-710 74 74 of stuur het formulier in.