Meer controle over customer experience voor Kwantum

Aviva Solutions lanceert nieuw e-commerce platform voor Kwantum

Strategische mix

Met een schaalbare, volledig geïntegreerde webshop op een nieuw e-commerce platform heeft Kwantum de technologie in handen om de komende jaren de omnichannel marktleider in de woonbranche te blijven. Met Sitecore Commerce levert Homefashion Group een strategische mix van content en commerce om bezoekers te (be)trekken en de klantenloyaliteit een boost te geven.

100 winkels 

Homefashion Group is een van de grootste leveranciers van wand-, raam- en vloerproducten, meubelen, verlichting en woondecoratie. Onlangs zette de holding in op het re-branden (vernieuwen) van hun succesvolle internationale woonformat Kwantum. Met meer dan 100 winkels, dat nog steeds groeiende is, in combinatie met de webshops bedient Kwantum klanten in Nederland en België.

Omnichannel

Kwantum heeft zichzelf in de loop der jaren opnieuw uitgevonden en gaat de uitdaging (en noodzaak) van aanpassing aan de consument en moderne technologieën niet uit de weg. Net als andere succesvolle (r) e-tailers, omarmt Homefashion Group de principes van het omnichannel serviceconcept. Maar grip krijgen op de hybride consument - die zowel winkelt op de Woonboulevard als online - dat is een uitdaging.

Engagement

+25% 

Visitors

25% meer online en offline bezoekers

Realtime

Redactionele content en productinformatie automatisch combineren

Website

www.kwantum.nl

“We willen meer weten en begrijpen over de context van de interactie van een consument met Kwantum.”

Om dit te doen moest Kwantum meer weten en begrijpen over de context van de interactie van een consument met het merk. Dat houdt ook in dat Kwantum weet welke webpagina's de consument bezoekt, welke e-mails zij openen, welke producten zij kopen en welk apparaat ze gebruiken om de website te bekijken. Homefashion Group nam daarom Aviva Solutions in de arm om hen te helpen bij het ontwikkelen, harmoniseren en integreren van de marketing- en saleskanalen.

Content first 

Om de content-first, consumer-first strategie uit te voeren heeft Kwantum een website met een responsive e-commerce platform nodig; een systeem dat alle must haves op het gebied van e-commerce biedt. Aviva bouwde dit platform, dat daarnaast ook voldoet aan de hoge eisen die Homefashion Group stelde aan schaalbaarheid, flexibiliteit en toekomstvastheid. Zodat nieuwe wensen altijd nog te implementeren of aan te passen zijn.

Technische oplossing

Als onderdeel van de technische oplossing koos Homefashion Group voor het Sitecore Experience Platform (XP), Sitecore Commerce en Aviva's Mercury e-commerce accelerator. Die laatste is een aanvullende set van gebruiksklare componenten en lay-outs voor Sitecore Commerce, die je flexibel en snel op diverse niveaus naar eigen wens kunt aanpassen.

“We hebben nu alles wat we nodig hebben om de time-to-market te versnellen, waardoor we onze concurrenten met sprongen voorblijven.”

Van basale webshop naar een persoonlijke shopervaring

Kwantum kan nu relevante content van échte mensen, in authentieke settings uit hun social community gebruiken om zo ‘gelijkgezinde’ shoppers te trekken of inspireren. Kwantum is in staat om haar producten op verschillende manieren tonen, om een klik te maken met de verschillende persona’s, in verschillende contexten en omgevingen. Denk aan een bureau dat in een puberkamer staat of juist in een kantooromgeving.

Achter de schermen ondersteunen Sitecore Commerce en Mercury-componenten een volledig geïntegreerde Google Analytics-e-commerce tracking en Sitecore event triggering, Zo krijgen Kwantum’s e-commerce-analisten een 360-graden beeld over het gedrag van klanten.

Download de case en lees het hele verhaal!

Ontdekken hoe we jouw organisatie digitaal daadkrachtiger kunnen maken? Bel ons op 071-710 74 72 of mail naar marketing@avivasolutions.nl.

Nieuwsgierig naar onze diensten? Bekijk ze hier