Kentico 13: DHB-Bank's strategische digitalisering

APS IT-diensten

Aanleiding 

In 2023 is DHB Bank op zoek gegaan naar een ervaren partner om haar online aanwezigheid te transformeren. DHB Bank had vier websites gebaseerd op een verouderde versie van het Digital Experience Platform Kentico die een broodnodige upgrade nodig hadden naar de laatste versie van Kentico Xperience. Dit was echter niet alleen een technische upgrade; het was ook een uitgelezen kans om de websites volledig te herontwerpen en te optimaliseren voor een betere gebruikerservaring. De wens van de klant was duidelijk. “Onze website moet een belangrijkere rol spelen bij het werven van nieuwe klanten” DHB bank. Hiermee gingen we aan de slag.  

Over DHB Bank 

DHB Bank is een vooraanstaande financiële instelling met een duidelijke missie en visie die haar kernwaarden weerspiegelen. De bank richt zich op het leveren van hoogwaardige producten en diensten aan zowel residentiële klanten in Europese markten als internationale bedrijven in geselecteerde landen.  


Met Kentico Xperience 13 klaar voor de toekomst

DHB Bank benaderde ons vanwege vier belangrijke problemen met hun website: 1) hun vorige samenwerkingspartner leverde geen Kentico-diensten meer, 2) het verouderde design dat na vijf jaar vernieuwing behoefde, 3) de noodzaak tot opfrissing van de tekstuele inhoud, en 4) de vereiste upgrade van hun CMS-versie. 

De overstap naar Kentico Xperience 13 was slim en gericht op het makkelijker maken van hun groei. Met Kentico kan DHB Bank nu eenvoudig meerdere websites beheren, content toevoegen en aanpassen, en gebruikersrollen flexibel beheren. Deze keuze is een belangrijke stap naar een digitale toekomst waarin DHB Bank succesvol kan blijven groeien en zich waar nodig moeiteloos kan aanpassen aan hun bedrijfsdoelen.



Gebruikte tools:

 .Net 7, Figma, Kentico Xperience 13, React, Typescript, Javascript, HTML/CSS

Marketing features:

Google Analytics 4, Google Tag Manager, Hotjar, Kentico Xperience 13

Ux/Design:

Figma 

APS IT-diensten web

"Security is van het hoogste belang voor onze bank. Daarom zochten we een partner met expertise en een bewezen trackrecord in de financiële sector. Aviva Solutions, als Kentico Gold Partner, onderscheidt zich met de beste aanpak en projectplanning, waarmee ze zich presenteren als een professionele, betrouwbare en ervaren Kentico-partner."


Engin Asar, Business analist DHB Bank



Klantvriendelijk & persoonlijk

Bij Aviva Solutions gaan we grondig te werk om de behoeften en wensen van onze klanten te verfijnen. Dit bereiken we door strategische sessies te plannen, waarin we de zakelijke vereisten en klantbehoeften definiëren. De eerste stap in dit proces is de Think-fase, waarin we ons richten op de persona's, de klantreis en infrastructuur. In samenwerking met de stakeholders van DHB Bank beleggen we een aantal interactieve sessies. Hierbij verbinden we de behoeften en vereisten van de klant, zoals geïdentificeerd in ons onderzoek, met de specifieke behoeften van DHB Bank.  

Uit deze onderzoeken kwamen enkele cruciale bevindingen naar voren. DHB Bank wil zich meer richten op de reis en levenscyclus van hun klanten. Ze streven ernaar om meer hulp en begeleiding te bieden aan potentiële klanten en de betrokkenheid te vergroten door middel van storytelling. Dit alles met als doel het vertrouwen van hun klanten te versterken. 

Het onderzoeksresultaat was helder: de website van DHB Bank moet een prominentere rol spelen in de acquisitieperiode. Dit is essentieel om het aantal vragen, e-mails en telefoontjes te verminderen, terwijl het inzicht in de klant verbetert. Bovendien draagt dit bij aan het gevoel van veiligheid bij potentiële klanten.  

In de afbeelding kan je zien hoe je je kan inschrijven voor een webinar


Stapgewijs een lening aanvragen

In de Create-fase wordt de oplossing ontworpen, ontwikkeld, getest en gedocumenteerd, samen met een team van UX-designers, front-end en back-end developers en testengineers. Voor het beste online experience heeft ons UX-team veel aandacht besteed aan het verbeteren van verschillende processen in de website.  

Design 
In de Designfase worden conceptontwerpen ontwikkeld door ons eigen UX-team, gebaseerd op de UX-strategie en ontwerpprincipes. Dit omvat de creatie van een klikbaar prototype en de ontwikkeling van een style guide. In eerste instantie hebben we de klant voorgesteld aan drie verschillende ontwerpen, waaruit ze kunnen kiezen.  

Het gekozen ontwerp vormt de basis waarop ons UX-team verder bouwt. Hier begint de intensieve fase van ontwerpen en testen van de prototypes. We betrekken gebruikersgroepen bij het volgen van cruciale hoofdjourneys, wat ons waardevolle inzichten oplevert.  

Tijdens dit project hebben we ook samengewerkt met een andere partij om illustraties voor de websites te ontwikkelen. Daarnaast hebben we de klant ondersteund door testen en copywriting uit te voeren in samenwerking met een andere betrouwbare partner. 

De infrastructuur van een bank 
Tevens is natuurlijk de infrastructuur een belangrijk onderwerp voor een bank. Naar aanleiding van ons onderzoek en resultaten uit interactieve sessies adviseren wij een inrichting van de OTAP-omgevingen die voldoen aan de gespecificeerde vereisten.  

In de Create-fase worden de ontwerpen van de componenten gespecificeerd en uitgewerkt tot concrete vereisten, dit doen onze business analisten. Hier leggen we de basis voor een soepele overgang van ontwerp en onderzoek naar ontwikkeling. 

Ontwikkeling gaat verder in de create-fase  
In de Create-fase zijn onze ontwikkelaars intensief bezig met het opzetten van de omgevingen, solutionsbuild scripts en configuratie van de nieuwe DHB-omgeving. Gezien het feit dat DHB Bank meerdere websites heeft in verschillende talen, was het essentieel dat onze ontwikkelde componenten herbruikbaar waren. 

Bij een complexe entiteit zoals een bank, komen er diverse interessante componenten om de hoek kijken. Denk hierbij aan een loan calculator, cookiebar, interest calculator en highlighted cards, die naadloos geïntegreerd worden binnen het Kentico-platform. 


Loan calculator en interest calculator 
Een voorbeeld van zo'n component is de loan calculator en interest calculator, een essentieel element voor DHB Bank. Het betreft een aanpasbaar component, speciaal ontworpen voor DHB Bank. Hiermee kan de bank de prijs voor de klant berekenen via het interne banksysteem. 


Digitale toekomst komt tot leven

Na grondige tests door zowel onze functionele experts als prestatietesters wordt de nieuwe onlinegebruikerservaring een realiteit. In de Evolve-fase kunnen we onze oplossing voor DHB Bank garanderen. We staan klaar om DHB Bank te helpen bij het verhogen van conversies, monitoren van de prestaties en ondersteunen bij het implementeren van updates. Samen werken we aan het optimaliseren van de resultaten. 

Google Analytics 4  

Om het maximale rendement uit hun digitale platform te behalen en voortdurend te streven naar groeiend succes, hebben we voor al de websites Google Analytics 4 geïmplementeerd. Door gebruik te maken van Google Tag Manager hebben we het gewenste klantgedrag nauwkeurig kunnen meten, wat vervolgens is vertaald naar inzichtelijke gegevens in Google Analytics 4. Bovendien hebben we geavanceerde meetanalyses en rapporten geconfigureerd, klaar voor gebruik door het DHB Bank team om hun prestaties te optimaliseren. 

Hierbij volgen ook kwartaalmeetings en een roadmap met doorontwikkelingen voor optimalisatie en marketingmogelijkheden. Hierbij werd specifiek aandacht besteed aan de aankomende samenwerking met de Marketingmanager. Samen met deze toekomstplannen streven we naar voortdurende verbeteringen en innovatie om de digitale aanwezigheid van DHB Bank optimaal te benutten.  


Digitale ambities

Vraag je jezelf af hoe je vorm geeft aan je digitale ambities? Geef ons een belletje, we helpen je graag op weg!

Laten we eens sparren

We spreken dagelijks veel bedrijven met uiteenlopende digitale ambities en online struikelblokken. Je kan het zo gek niet bedenken of we hebben er al eens een oplossing voor bedacht en opgeleverd. Probeer 't eens, we horen graag van je.