Kentico Xperience als krachtig DXP

Aviva Solutions bouwt al 16 jaar mooie en succesvolle websites en webshops voor onze klanten op basis van verschillende Digital Experience Platformen (DXP). De technologische veranderingen gaan snel en er is een aanzienlijk aanbod van DXP’s en leveranciers die mooie marketing verhalen vertellen. 

Als digital agency moet je duidelijke strategische keuzes maken in welke platformen je uiteindelijk implementeert bij je klanten en continu analyseren hoe succesvol jouw klanten uiteindelijk zijn met het geïmplementeerde platform.

Omdat wij meerdere DXP’s gebruiken waaronder Contentful, Contentstack, Sitecore en Kentico Xperience kunnen wij uitstekend vergelijk maken wat voor welke organisatie goed werkt. In hoofdlijnen is het zo dat hoe meer “enterprise” een DXP is, hoe meer je daar als organisatie voor ingericht moet zijn. Je zult dus een serieus team en budget moeten hebben om het maximale uit zo’n platform te kunnen halen en je business doelstellingen te behalen.

Een volledig DXP 

De afgelopen jaren komen wij regelmatig organisaties tegen die teleurgesteld zijn in de DXP-keuze die ze hebben gemaakt. Voornamelijk omdat de implementatie veel langer heeft geduurd dan gepland, het platform complexer is dan vooraf werd geschetst, het aanpassen en uitbreiden van het platform steeds heel veel tijd en geld kost en uiteindelijk de doelstellingen niet worden behaald.

Ook als digital agency is het fijn als een project goed verloopt en de opdrachtgever succesvol is. Wij hebben veel projecten gedaan voor onze klanten en hebben geconstateerd dat we veel succes behalen met de projecten die we doen op basis van Kentico Xperience. Kentico wordt door onze klanten ervaren als een ideaal DXP.

Kentico maakt ons werk leuk

Veel van de organisaties waar wij Kentico implementeren, komen uit de situatie waarbij ze niet in staat bleken om de business doelstellingen te halen omdat het DXP te complex was en de organisatie continu op het tandvlees liep. Kentico is dan een verademing. Het biedt veel functionaliteit, is simpel in gebruik, heeft een redelijk lage leercurve en het implementatie project is voorspelbaar. En dat maakt ons werk leuk. Er is niets prettiger dan een goed project neerzetten en dan zien dat de klant ook echt stappen maakt en uiteindelijk succesvol is.