De kracht van het Digital Experience Platform Kentico

En waarom Kentico Xperience tot de allerbeste digital experience platforms hoort.

Je werkt met Kentico Xperience, daarmee heb je een zeer krachtig digital experience platform in handen. Zeker als je alle functionaliteiten van een dxp ook daadwerkelijk inzet om je bezoekers de best mogelijke online beleving te bieden.

Weet je nog waarom jouw organisatie is overgestapt op het digital experience platform van Kentico? En wat je er allemaal mee kan doen? In dit artikel leggen we je de voordelen van een DXP ten opzichte van een CMS uit en herinneren we je aan alle sterke punten van Kentico Experience. Kom je tot de conclusie dat je niet het maximale uit je licentie haalt? Hou komende periode deze pagina in de gaten voor handige tips en slimme tools. 

Content of Customer als king?

Waar je voorheen nog uit de voeten kon met een sterk CMS, verwachten bezoekers nu van ieder bedrijf een online beleving die zich kan meten met de allerbeste. De 'one-size-fits-all' content die je aanbiedt op je website voldoet niet meer, de nieuwe norm is het aanbieden van de juiste content voor de juiste bezoeker in het juiste kanaal. Met deze verschuiving van 'Content is King' naar 'Customer is King' komt de echte waarde van een DXP ten opzichte van een CMS naar voren. Je kunt tegenwoordig je kanalen niet meer onafhankelijk van elkaar ontwikkelen omdat bezoekers ook van jouw merk een uniforme beleving over al je kanalen verwachten. En daarmee is een DXP de toekomstbestendige technologiekeuze.

Een DXP groeit met je mee

Een sterk punt van een DXP is de flexibiliteit om mee te groeien met de digital maturity van je organisatie. Ben je er klaar voor om meerdere kanalen in te zetten om je doelgroep te bereiken? Een DXP helpt je om ervoor te zorgen dat je een echte omnichannel strategie kunt uitrollen. Wil je niet langer je klanten vanuit eenrichtingsverkeer bereiken maar juist vanuit interactie het verschil maken? Door personalisatie toe te passen spits je jouw communicatie toe op het individu. En met marketing automation trigger je emails op basis van gedrag van je bezoekers, zo maak je jezelf een stuk relevanter. Ontsluit je ook je webshop via een DXP dan kun je deze personalisatie, hyper relevante content en gesegmenteerde emails ook gebruiken om je online winkelervaring naar een hoger niveau te tillen.

Kentico Xperience als DXP

Als fundering van je digitale transformatie is Kentico Xperience voor veel bedrijven en organisaties de ideale keuze. Dit digital experience platform bundelt in een zeer gebruiksvriendelijk platform contentmanagement, digital marketing en zelfs e-commerce. De leercurve voor marketeers en content editors is niet enorm steil, en door de slimme technologie heb je als marketeer voldoende vrijheid om zonder tussenkomst van een developer aanpassingen te verrichten aan je campagnepagina's. Maar Kentico Xperience is op meer vlakken ijzersterk:

  • Alle interactie van een bezoeker met jouw Kentico-platform wordt opgeslagen zodat je content kunt personaliseren voor het leveren van echt unieke belevingen. Zo wordt het een stuk eenvoudiger om op het juiste moment, aan de juiste persoon, de juiste boodschap te leveren.

  • Kentico Xperience stelt je in staat om je marketingcampagnes te automatiseren. Met slimme templates start je eenvoudig een nieuwe campagne, of bouw je zelf een nieuwe met de drag & drop designer. Deze kun je realtime optimaliseren op basis van klantdata waardoor je steeds betere resultaten scoort. 

  • Optimaliseer de resultaten van je campagnes en verhoog je CTR door het inzetten van A/B testing en de verzamelde data van ieder touchpoint in je online beleving.

  • Sluit eenvoudig jouw favoriete marketingtools als Hotjar en Google Analytics aan op Kentico Xperience voor het continu verbeteren van de user experience en campageresultaten.

  • Haal meer uit de interactie die je genereert via je website door er een leadnurturing campagne aan te koppelen. Met marketing automation zet je een eerste contact om tot een sales qualified lead die echt kansrijk is. 

Kentico Xperience behoort tot de top

Ook in het totale landschap van DXP-aanbieders doet Kentico het erg goed. Zowel in de bekende rapporten van Gartner als in de G2 Grid voor DXP's 2022 wordt Kentico Xperience genoemd als 'Leader'. Dit heeft vooral te maken met de veelzijdigheid en gebruiksvriendelijkheid van Kentico Xperience. 

Gebruik jij alles wat Kentico te bieden heeft?

Als je alles wat Kentico te bieden heeft inzet, kunnen er hele mooie dingen gebeuren. Een verbeterde klantbeleving leidt tot hogere resultaten, betere NPS-scores en een toename in klanttevredenheid. En dat draagt allemaal bij aan het behalen van je online doelstellingen. Wie weet win je zelfs een Site of the Year award

Toch zien wij nog te vaak dat lang niet alle functionaliteiten in gebruik zijn genomen en dat er nog teveel wordt vertrouwd op de oude tooling. Hierdoor loop je dus kansen mis die je met Kentico Xperience wel had gegrepen. Herken je dit? Lees hier waarom we het belangrijk vinden dat je het maximale uit je licentie haalt. 

Worstel je met een specifieke uitdaging in jouw Kentico-platform? Stuur ons een mailtje op hetgroteeffect@avivasolutions.nl  we kijken graag met je mee.